Yhdet brasilialaiset naapurintytöt (jotka ei viitsi maksaa lämmityksestä vaan on kaiket päivät toppatakit päällä) lähti tänään matkalle ja lainasivat johtoaan päiväksi, jotta pääsen omalla koneella nettiin. Que alegria! Täällä omassa huoneessa on tosin paljon kylmempi näpyttää kun alhaalla aulassa, mutta suomalainen näppäimistö ja toimiva hiiri voittaa mennen tullen alakerran koneet.
Kuten kaikki edellisetkin päivät, myös tämä alkoi paksussa sumussa. Vettä ei oo satanut muutamaan päivään, mutta pilvet on ollu vähän turhankin paksut. Harmaasta säästä huolimatta lähdettiin Fernandan ja Elisabethin (uusi kanadalainen tulokas) kanssa kaupungille kävellen. Asuntola on ihan yliopiston vieressä ja ydinkeskustaan kävelee n. 20 minuuttia.

Janican kysymykseen on helppo vastata kyllä ja ei. León on siis sekä kaunis että ränsistynyt. Täällä on paljon uusia, kauniita ja värikkäitä rakennuksia ja alueita, mutta paljon myös rapistuneita kaupunginosia ja vanhoja monumenttejä. Vanhassa kaupungissa kadut on pieniä, sokkeloisia ja vähän sotkusia kun taas uudet kadut on leveitä ja valosia. Kaupungin keskustaa hallitsee suuri San Isidorin kirkko ja Leónin katedraali, joihin ei vielä sen kummemmin kuitenkaan tutustuttu.

Kuten kaikki edellisetkin päivät, myös tämä alkoi paksussa sumussa. Vettä ei oo satanut muutamaan päivään, mutta pilvet on ollu vähän turhankin paksut. Harmaasta säästä huolimatta lähdettiin Fernandan ja Elisabethin (uusi kanadalainen tulokas) kanssa kaupungille kävellen. Asuntola on ihan yliopiston vieressä ja ydinkeskustaan kävelee n. 20 minuuttia.

Kaupungin keskustaa
Janican kysymykseen on helppo vastata kyllä ja ei. León on siis sekä kaunis että ränsistynyt. Täällä on paljon uusia, kauniita ja värikkäitä rakennuksia ja alueita, mutta paljon myös rapistuneita kaupunginosia ja vanhoja monumenttejä. Vanhassa kaupungissa kadut on pieniä, sokkeloisia ja vähän sotkusia kun taas uudet kadut on leveitä ja valosia. Kaupungin keskustaa hallitsee suuri San Isidorin kirkko ja Leónin katedraali, joihin ei vielä sen kummemmin kuitenkaan tutustuttu.

Fernanda ja Elisabeth San Isidorin edessä
Eilen leffassa käydessämme bongattiin ostoskeskuksessa edelleen mahtavat alennusmyynnit ja tänään sitten jatkettiin shoppailua keskustan kaupoissa. Esim. Zarassa tms. kaikki tuntuu olevan paljon halvempaa ku Suomessa. Fernanda osti Zarasta paksumman talvitakin (29e) peläten luvattuja muutaman asteen pakkaspäiviä ja mä kulutin rahani pariin paitaan ja yökkäriin.

Täällä on myös paljon hassuja puita...

...ja paljon suihkulähteitä. Iltapäivällä paistoi aurinko! (naarmut on bussin ikkunassa)
Muutaman tutustumisretken jälkeen kaupunki tuntuu oikein sopivalta (150 000 asukasta) ja lepposalta asuinpaikalta. Koska etäisyydet on lyhyitä, kaikkialle on helppo kävellä, mutta myös bussilla pääsee nopeesti. Paikallinen ruokakulttuuri ja baarielämä on toistaseksi vielä kokematta, sillä tähän mennessä ollaan vietetty illat asuntolassa ja syöty ulkona ensin turkkilaisessa kebabpaikassa ja tänään Burger Kingissä. Ehkä maanantaina tulee sitten tehtyä jo jotain oikeeta ruokaa, kun saadaa paremmin varustettu keittiö toisessa kämpässä. Tänään oli iltapäivällä vielä 9 astetta lämmintä, mutta huomiseks lupas vesisadetta ja alkuviikoks jopa lunta. Taitaa se talvi tulla oikeesti tännekin...
Eilen leffassa käydessämme bongattiin ostoskeskuksessa edelleen mahtavat alennusmyynnit ja tänään sitten jatkettiin shoppailua keskustan kaupoissa. Esim. Zarassa tms. kaikki tuntuu olevan paljon halvempaa ku Suomessa. Fernanda osti Zarasta paksumman talvitakin (29e) peläten luvattuja muutaman asteen pakkaspäiviä ja mä kulutin rahani pariin paitaan ja yökkäriin.


...ja paljon suihkulähteitä. Iltapäivällä paistoi aurinko! (naarmut on bussin ikkunassa)
Muutaman tutustumisretken jälkeen kaupunki tuntuu oikein sopivalta (150 000 asukasta) ja lepposalta asuinpaikalta. Koska etäisyydet on lyhyitä, kaikkialle on helppo kävellä, mutta myös bussilla pääsee nopeesti. Paikallinen ruokakulttuuri ja baarielämä on toistaseksi vielä kokematta, sillä tähän mennessä ollaan vietetty illat asuntolassa ja syöty ulkona ensin turkkilaisessa kebabpaikassa ja tänään Burger Kingissä. Ehkä maanantaina tulee sitten tehtyä jo jotain oikeeta ruokaa, kun saadaa paremmin varustettu keittiö toisessa kämpässä. Tänään oli iltapäivällä vielä 9 astetta lämmintä, mutta huomiseks lupas vesisadetta ja alkuviikoks jopa lunta. Taitaa se talvi tulla oikeesti tännekin...
Kommentit